יום שבת, 20 ביוני 2015

מה זה בכלל גוגל לכיתה?

Google Classroom היא סביבת למידה שניתן לקבל אך ורק כחלק מחבילת האפליקציות של גוגל לחינוך, Google Apps for Education.




זוהי סביבת למידה שבה ניתן לארגן את המטלות, ההודעות, הקישורים וכל הקשרים המתוקשבים בין מורה/מדריכה לתלמידות/חניכות. (הכתוב בלשון נקבה מתייחס גם לזכר). 


קישורים:


אתר  "גוגל קלאס" 


אפליקציה לאנדרואיד


אפליקציה ל - ios


מה ניתן לעשות עם GOOGLE CLASSROOM? התמונות לקוחות מהאפליקציה של GOOGLE CLASSROOM. 



כפי שציינתי, ניתן להיכנס רק עם חשבון של מוסד חינוכי. זהו חשבון של חבילת האפליקציות Google Apps for Education, או בקיצור GAFE, שמוסדות חינוכיים מקבלים חינם, בעוד שהחבילה המקבילה, Google Apps for Work, עולה לא מעט כסף. 
בפוסט נוסף אעבור על תהליך ההרשמה לגוגל אפס. 
קישור להרשמה


ב"כיתה" ניתן לתת לתלמידים משימות, דפי עבודה ומטלות ולקבל אותן ישירות לתיקייה בחשבון שלך, באופן מסודר ואוטומטי. 






 מורים שבאמת התחילו להשתמש ב - Google Class באופן מאסיבי, גילו שהם מגיעים פחות ופחות לחדר הצילום...זאת כמובן נוח הרבה יותר אם התלמידים משתמשים במכשירי קצה (מחשבים, טאבלטים) בכיתה, אך גם בבית. 
 ה"קלאס" היא מקום שיתופי שבו ניתן לתת לכולם לשתף את העבודות שלהם, לחלוק דיעות ולתת משובים, אך גם מקום שבו ניתן להתכתב עם המורה "אחד על אחד" באתר הכיתה עצמו או דרך המייל. 
 זו לדעתי אחת הסגולות של ה"קלאס" - הכל מסודר!!! לא צריך ליצור תיקיות ולדאוג להכניס לתוכן קבצים. עם יצירת החשבון, נוצרת בדרייב תיקיית Classroom. בתוכה נוצרת באופן אוטומטי תיקייה לכל כיתה שנפתחת על ידי המורה ובתוך הכיתה...נוצרת תיקייה לכל מטלה, אליה מגיעות כל עבודות התלמידים. Horray!!! הסוף לבלגאן...


 ב - Drive, כמו בכל ענן, שום דבר לא נמחק ותמיד ניתן לשחזר כל מסמך וכל אות...
 עבודות התלמידים תמיד אתך בכל מכשיר. יש 5 דקות פנויות? ניתן להיכנס ולבדוק עוד עבודה... גם הם, התלמידים, יכולים לעשות את השיעורים - מכל מקום, והם לא נמחקים, והכלב לא יכול לאכול אותם...בדרך כלל. 







 כך נראית הכיתה באפליקצייה (די דומה לאיך שהיא נראית במחשב). ריבוע עם צבע לכל כיתה, שם המורה ומספר התלמידים בכיתה. 




תגובה 1:

  1. יופי של בלוג!
    ושאלה: אנחנו בודקים אפשרות של הכנסת מערכת משו"ב או חלופותיה לביה"ס בשנה הבאה, - האם google class מכילה אפשרות מובנית לניהול כתה (נוכחות, פרטי תלמידים) או שעיקר עניינה הוא סביבת למידה כיתתית ואישית? כי סביבת הלמידה הזו, על פניו, נראית לי אינטואיטיבית ונוחה יותר להטמעה מה moodle המגיע עם המשו"ב. תודה!

    השבמחק